سدیم کلرید

سدیم کلرید

روزنوشت، شب نوشت و نیمه شب نوشت های یک حامد اسحاقی
سدیم کلرید

سدیم کلرید

روزنوشت، شب نوشت و نیمه شب نوشت های یک حامد اسحاقی

یادداشت پزشکی – اقتصادی: درمان درد مسکن، صد در صد تضمینی

اگر چه اوضاع اقتصادی همچنان در وضعیت ما سبق قرار دارد، اما همین که نتیجه انتخابات معلوم شده و ملت به «تدبیر» «امید»وار شده اند، بعضی بازارها را هم حسابی جو گرفته و همین طور الکی شاخصشان بالا می رود و قیمتشان پایین می آید و خلاصه اوضاعی شده که نگو. اما بازار مسکن از آن بازارهای ریشه دار و قوی است که به خاطر چهارتا رای پایین و بالا، هیچ طوریش نمی شود. به قول شاعر که می فرماید: «سبز سبزم، ریشه دارم... من درختی استوارم»!

حالا که این بازار مسکن ادعایش می شود و زیر بار نمی رود و منتظر است که رئیس جمهور جدید به شخصه بیاید یا مشکلش را از بیخ حل کند، یا ریشه اش را از بیخ قطع (!) دلیل نمی شود که ما فکری به حال درد مسکن مردم دردمند نکنیم و آن ها را همین طوری یک لنگه پا نگه داریم تا زمانی که کی بشود یا نشود. پس ما در دو بخش درمان دارویی و غیردارویی به این مسئله خواهیم پرداخت.


درمان دارویی

صد البته بر همگان واضح و مبرهن است که درمان دارویی، آن هم با داروهای شیمیایی عوارض خاص خودش را دارد؛ مخصوصا اگر کشور در شرایط تحریم باشد و مجبور باشیم قرص و کپسول چینی مصرف کنیم. اما به هر حالت مزیت این روش آن است که به سرعت و در همه شرایطی جواب می دهد. بگذریم که درمان دارویی چندان قطعی نیست و به صورت موقتی جوابگوست.

درمان دارویی به دو نوع مسکن ها (این طوری بخوانید:mosakken ) و فراموش کننده ها تقسیم می شود. در بخش مسکن ها می توانید از انواع و اقسام قرص های مسکن، بسته به اینکه دقیقا در کجای بدنتان احساس مسکن درد (این طوری بخوانید: maskan dard) می کنید، استفاده کنید. بدیهی است که هر چه شدت درد بیشتر باشد، نیاز است تا میزان مصرف را بالاتر ببرید. این درمان برای افرادی جوابگوست که در نواحی فوقانی احساس مسکن درد می کنند.

در مورد افرادی که درد را در نواحی تحتانی خود احساس می کنند، درمان با قرص و کپسول چندان تاثیرگذار نخواهد بود. به هر حالت خودتان هم اگر انصاف بدهید می بینید که تا آن قرص را از راه دهان میل کنید و بیاید در حلق و مری و نای و نایژه و معده و خلاصه بخواهد به موضع درد برسد، همه اش سوخته شده و رفته است. در این شرایط راه حل آن است که از پمادها و افشره های التیام بخش موجود در بازار استفاده کنید. نکته ضروری در این قسمت آن است که حتما پماد یا افشره را بر قسمتی بزنید که می سوز... چیزه، یعنی درد می کند.

بخش دوم در درمان های دارویی، استفاده از داروهای فراموش کننده یا فراموشی دهنده است. مکانیسم اثر این گونه داروها بسیار ساده است. شما آن قدر همه چیز را فراموش می کنید که دیگر مسکن دردتان را هم فراموش خواهید کرد. مزیت این روش آن است که بسته به میزان دردمندی بیمار، علاوه بر امکان فراموش کردن درد مسکن، امکان فراموشی اقساط عقب افتاده نیز وجود دارد.


درمان غیردارویی

همان طور که پیشتر گفتیم، مزیت درمان غیردارویی بر درمان دارویی عوارض جانبی کمتر آن است. در این بخش کافیست شما کمی نوآور و خلاق عمل کنید. هر موضوعی که حواس شما را از درد مسکن پرت کند، یا نیاز شما را به مسکن، حداقل برای مدت زمانی مشخص، مرتفع سازد جوابگو خواهد بود. البته در این بخش یک درمان قطعی هم وجود دارد که همانا مرگ است. حل مشکل مسکن آخرت هم با اطرافیان خواهد بود!

نظرات 5 + ارسال نظر
summer شنبه 29 تیر 1392 ساعت 03:42

خیلی در این رابطه فکر کردم به نتیجه ای نرسیدم هنوز! به محض این که رشته ی مناسب رو یافتم خبر می دم!

summer شنبه 15 تیر 1392 ساعت 00:54

چون.. حس کردم جواب گوی استعدادتون در زمینه ی طنز نیست :)))

بفرمایین پس چی بخونم؟

summer چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 14:03

شما چـــــــــــــــــــــــرا زبان شناسی می خونید؟
=))))))))))))))))))))))))))))))))))))

چرا نخونم؟

راشدانصاری چهارشنبه 5 تیر 1392 ساعت 12:04 http://www.khaloorashed.com

سلام
کم پیدایی پسر؟
سری به سایت شخصی خالو هم بزن

سلام استاد
یک مدتی ترک وبلاگ نویسی و وبلاگ خوانی و ترک دنیا و ما فیها و این چیزها کرده بودیم. به روی چشم. ممنون.

پرین سه‌شنبه 4 تیر 1392 ساعت 20:56

با سلام
یک سوال: چرا یادداشت های وبلاگ قبلی رو اینجا نمیذاری؟
میشه مقایسه خوبی انجام بشه مخصوصا توسط افرادی که به تازگی نوشته هات رو می خونن.

سلام
نیاز هست که دیتابیس کامل وبلاگ قبلی رو داشته باشم که البته من دارم. ولی نرم افزار تبدیلش فعلا کار نمی کنه. باید منتظر بمونم که بلاگ اسکای نرم افزارش رو فعال کنه. ولی ممنون از تذکرتون.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.