سدیم کلرید

سدیم کلرید

روزنوشت، شب نوشت و نیمه شب نوشت های یک حامد اسحاقی
سدیم کلرید

سدیم کلرید

روزنوشت، شب نوشت و نیمه شب نوشت های یک حامد اسحاقی

طرح ساماندهی اوزان عروضی در مجلس/ اختیارات شاعری به رسمیت شناخته شود

پایگاه اطلاع رسانی خانه ملت یا خبرگزاری ایسنا: برای اولین بار در کشور و با پیشنهاد کمیسیون زبان و ادبیات مجلس، ساماندهی اوزان عروضی در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، در صورت تصویب نهایی این طرح کلیه شاعران موظف خواهند بود قبل از اقدام به آفرینش ادبی با مراجعه به پایگاه اینترنتی مجلس، از مجاز بودن وزن و قالب اشعار خود اطمینان حاصل کنند. همچنین در صورت درخواست یکی از شاعران برای افزودن وزن جدید به اوزان مصوب، این اقدام با پیشنهاد رئیس جمهور یا جمعی نمایندگان و با طی کردن روال قانونی تصویب قوانین امکان پذیر خواهد بود.

به گفته یکی از نمایندگان موافق طرح، اجرای این طرح باعث حفظ ادبیات کشور از تهاجم بیگانگان و سبک های پست مدرن و ژیگولیستی خواهد شد که کلا خوب است.

 

خبرگزاری فارس یا تسنیم یا رجانیوز: یک فعال سیاسی خواستار برگزاری دوره های بصیرت افزایی ویژه مولفین کتب درسی ادبیات فارسی مدارس شد.

  به گزارش فارس و به نقل از رجانیوز، این فعال سیاسی در گفتگو با تسنیم گفت: متاسفانه در کتب ادبیات دوره های راهنمایی و متوسطه شاهد وجود برخی اشعار از شاعرانی هستیم که مرزبندی مشخصی با فتنه ندارند و بعضا نیز مواضع دوگانه ای را در این زمینه اتخاذ کرده اند. وی برای مثال به فردی با نام خواجه شمس الدین محمد اشاره کرد که در دوره اصلاحات تبلیغات بسیاری در مورد وی با نام ساختگی حضرت ح صورت گرفته است؛ به صورتی که هم اکنون از او به عنوان یکی از مشاهیر ادبیات فارسی نام برده می شود.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: از این فرد شاعرنما اشعاری به دست آمده که در آن به فتنه گران تبارک الله گفته است. وی در پایان اضافه کرد: در صورت عدم توجه به این هشدارها، مسئولین وزارت آموزش و پرورش منتظر جواب خودجوش مردم همیشه در صحنه باشند.

 

روزنامه شرق یا اعتماد یا بهار: یک شاعر ملی-میهنی خواستار به رسمیت شناخته شدن اختیارات شاعری مصرح در قانون اساسی توسط مسئولین شد.

به گفته این شاعر بخشی از فصل سوم قانون اساسی که در آن به موضوع اختیارات شاعری پرداخته شده است در چاپ های اخیر از سوی برخی اقتدارگرایان در وزارت ارشاد حذف شده که این امر احقاق حقوق حقه شاعران را با برخی مشکلات مواجه ساخته است.

این شاعر در پایان چیز خاصی نگفت.

 

بانی فیلم یا کافه سینما: یکی از اعضای انجمن سینماداران ایران، ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت گیشه فیلم های اکران عیدفطر، خواستار اعطای مجوز پخش زنده جلسات مجلس به سینماداران شد.

وی افزود: طبق درخواست ما، جلسات نوبت صبح و عصر مجلس به صورت زنده در سینماها پخش شده و پس از پایان جلسات سینماداران می توانند نسبت به از سر گیری روند عادی پخش فیلم ها، یا پخش تکرار جلسات تصمیم گیری کنند.

این عضو انجمن سینماداران ایران در پایان ضمن اشاره به بالا رفتن حق پخش جلسات به خاطر حضور صدا و سیما در بازار و مخالفت اتحادیه تهیه کنندگان سینما با این طرح، گفت: مسئولین نیروی انتظامی هم بر اساس برخی ملاحظات اجازه حضور بانوان را در سالن ها صادر نکرده اند که در این زمینه در حال رایزنی هستیم.

 

روزنامه کیهان یا روزنامه کیهان یا روزنامه کیهان: فردی به نام علی الف، با نام مستعار نیما ی در پی ارتباط با برخی محافل صهیونیستی و آمریکایی و با سوء استفاده از نفوذ خود در برخی دستگاه های امنیتی و با تهدید و تطمیع برخی نمایندگان مجلس وقت، اقدام به تصویب سبکی نموده است که بعدها توسط چند فرد خود فروخته دیگر پیگیری شده و با عنوان انحرافی «شعر نو» وارد ادبیات فارسی شده است و هم اکنون نیز از میان جوانان کشورمان قربانی می گیرد.

متاسفانه این فرد پیش از مهیا شدن امکان اعتراف به گناهان خود توسط وابستگان داخلی برخی محافل خارجی به قتل رسیده و مرگ وی طبیعی جلوه داده شده است. به گفته یک منبع آگاه به کیهان، اسنادی در خصوص ارتباط این فرد با کارگزاران و یا مشارکت به زودی تولید و منتشر خواهد شد.

نظرات 3 + ارسال نظر
مرضیه دوشنبه 18 شهریور 1392 ساعت 22:56

سلام آقای اسحاقی! میخواستم ازتون یه تشکر خیلی ویژه بکنم!چون حسابی رو دلم مونده! من علاوه بر اینکه از شعرها و وبلاگ شما و البته وبلاگ دوستاتون خیلی لذت میبرم، باید بگم که وبلاگ شما همیشه من رو یاد جشن باغ 5.5 میندازه!(البته بماند ک ما آخر فلسفه اون نیمش رو نفهمیدیم)
اون جشن یکی از بهترین جشنهایی بود ک ب همت شما توی دانشگاه برگزار شد! و برای من و دوستام یه چیز کاملا متفاوت بود!
هرجند که متاسفانه ادامه دار نبود و احتمالا این امداهای غیبی بودن که نسخه کانون همیشه طنز سمرخند رو پیچیدن!
خیلی خیلی ممنون بخاطر اون لحظه های قشنگ،و بخاطر اینکه من رو یاد دانشگاه میندازیدهرجند ک هنوز مهر فارغ التحصیلیم خشک نشده!
انشاالله همیشه تو عرصه های فرهنگی خوش بدرخشید!

متشکریم

درسا پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 11:04

سلام شما حامد اسحاقی که توی برنامه قند پهلو بود هستین ؟؟؟

بعله

راشدانصاری پنج‌شنبه 14 شهریور 1392 ساعت 10:53 http://www.khaloorashed.com

سلام
عجیب است حامد...!!

عجبا... حالا چرا؟

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.